söndag 2 oktober 2011

Stockholm Aug 2011

Minialbum är min passion, jag gillar när man kan påbörja och avsluta ett projekt i relativt rimlig tid. Skillnaden mellan ett minialbum och ett 12 x 12'' är för mig just att det stora albumet aldrig har något slut, det går att sätta in nya plastfickor och bygga det större och större och större ... men det har naturligtvis också sin tjusning! :)

Omslaget är gjort av cardstock men ska nog ersättas mot ett i
canvas. Albumet i sig är skapat av blå cardstock

Detta minialbum innehåller bilder som vi tog från vår (min, makens, sonens) resa till Stockholm i augusti 2011. Jag hade på förväg bestämt att varje separat "aktivitet" inte fick mer än ett uppslag i albumet och det kan ju bli lite trixigt. Men med några små lösningar ordnade det sig också. Hoppas ni finner några av dessa lösningar användbara!



Här viker jag fram ännu fler bilder som vi tog
inuti flygplanet.

 
För att rymma alla bilder från Naturhistoriska gjorde
jag en nedfällbar flik. Den hålls fast av flärpen med
stjärnan som bildar ett lock.

Besök på Junibacken. Här gällde det att rymma mycket
på ett väldigt begränsat utrymme ...




Även här kan man vika fram ännu fler bilder. Dessa
är tagna från Sagotåget

Skansen är väl mer eller mindre ett obligatoriskt
stopp om man är i Stockholm med barn
Fler bilder om man viker upp albumet

För att rymma allt gjorde jag två sidor med vattenfall.




Journaling har jag på tags som sitter bakom varje layout.

Till hela albumet har jag använt papperna Stella & Rose (my mind's eye) och kompletterat dessa med cardstock. Jag har också använt samma klisterbokstäver i hela albumet för en enhetlig look.


1 kommentar:

  1. Åh, vad kul att du bloggar igen :) Detta album är ju helt underbart! :) Med så otroligt många underbara lösningar för att rymma bilder. Kram Milla

    SvaraRadera