lördag 31 mars 2012

Metalltavla

Hej!

Baksidan av en canvastavla fick bli grunden för min metalltavla. Ramen runt tavlan är gjord av aluminiumtejp. Bakom tejpen har jag både bårder och gipsnät.

Bakom fotot på maken och sonen har jag gjort en fotomatta av
embossad metalltejp (Tim Holtz Steampunk)

Runt bilderna har jag förstärkt fotomattan med en svart akrylram
Svirveln är gjord med akryl som jag kokat med embossfönen och
sedan strykt på Inka-gold för metalliceffekt. Lite bling förhöjde!
Ramen är dekorerad runt om. Bilderna i tavlan är upphöjda med
3d-kuddar som hjälper till att skapa ett djup i bilden.

De dies jag har använt kommer från Tim Holtz. Hjärtats vingar
och krona är målade med krakeleringsfärg. Hjärtat är målat med
flera lager brunt, rött och kopparfärg. Lite bling fick också plats


Bilderna är tagna en underbar kväll vid standen i Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar